Загальна кількість переглядів сторінки

Інформатика

Ден безпечного інтернету.
Проведено урок за матеріалом “Онлайн-загрози в час війни: як захистити себе?”
*Як зловмисники залучають дітей до комунікації*
*Правила поведінки підлітка в інтернеті*
*Чого не можна публікувати в інтернеті під час воєнного стану*
7 клас. Тема: Практична робота № 9 «Проекти із циклами з передумовою з використанням величин».
6 клас. Вкладені алгоритмічні структури повторення та розгалуження. Викрнати завдання за зразком.
5 клас. Використання різних образів виконавця і різних виконавців у проектах Scratch.
8 клас. Цикл з лічильником. Перегляд матеріалу для учнів. Практичне завдання до уроку №42 Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм Створіть новий файл Python за допомогою середовища розробки програмного забезпечення IDLE. Створіть програму за даною задачею: Цикл while (Уроки №42-43) Задача 1 (№43) На вході маємо ціле число, програма буде ділити його на 2 та виводити результат доки воно не перестане ділитися на 2. Коли число перестане бути парним - програма виведе повідомлення “Число не є парним”. Задача 2 (№44) На вході маємо будь-яке число, яке запитується у користувача з повідомленням. Доки це число не перевершуватиме 100 до нього буде додаватися число 5 та виводитися кожне нове значення цього числа. Задача 3(перевір, чи ти екстрасенс! :) (№44) Створіть просту комп’ютерну гру в яку учасник грає з комп'юмером. Комп'ютер вводить будь-яке число від 0 до 10 (для цього використовується функція для рандомного введення чисел), а гравець має відгадати задумане число. Доки гравець не вгадає число програма не буде завершена. Задача 4(№44) Створіть просту комп’ютерну гру в яку грають 2 учасники. Перший вводить будь-яке число від 0 до 10, а наступний має ввести задумане число, при цьому другий гравець не повинен бачити задумане число. Доки гравець не вгадає число програма не буде завершена. Цикл for Задача5 (№43) На вході маємо числа (a i b). Задачею програми буде до числа a додавати одиницю b разів, а потім вивести кінцевий результат. Задача6 (№45) На вході маємо числа (a i b). Задачею програми буде множити число a на 2 b разів, а потім вивести кінцевий результат. Задача 7 (№43) На вході маємо ціле число а, задачею програми буде порахувати суму 5 чисел перше з яких а, а кожне наступне на 2 більше від попереднього. В даному випадку потрібно створити додаткову змінну для суми, яка на початку буде дорівнювати 0, а потім буде збільшуватись на число а. Задача 8 (№45) Програма має порахувати суму n чисел, перше з яких а, а кожне наступне на 5 більше від попереднього. (n і а – запитуються у користувача). Задача 9* (№45) Користувач банку поклав на депозит в банк 1000 грн. на n-ну кількість років (n запитується у користувача). Відомо, що річний відсоток становить 25%. Задачею програми буде порахувати скільки грошей отримає користувач на при кінці. Підказка: потрібно 1000 помножити на 1,25 n-разів. Задача 10** (№45) Створіть програму, яка буде виводити факторіал введеного числа. Використовувати готові функції та модулі заборонено.
7 клас. Тема: Величини в алгоритмах із циклами з передумовою.
6 клас. Тема: Вкладені алгоритмічні структури повторення та розгалуження.
5 клас. Складання та виконання лінійних алгоритмів. Практична робота 6.
8 клас. Урок 43. Елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадаючий список. Співвідношення типів даних та елементів для введення даних, зчитування даних з елементів введення. Ще одним із способів введення даних є перемикачі та прапорці. Вони представлені у вигляді невеликих списків із можливістю вибору одного (перемикачі) або декількох варіантів (прапорці). 1. Перемикачі Почнемо із перемикачів, їх ще називають радіоточками. Так, як перемикачі слугують для вибору одного варіанта серед запропонованих, то вони представляються групою, в якій активним може бути тільки один перемикач. Якщо перемикач обрано, то всередині нього з’являється позначка. Але їх створити трішки складніше, ніж будь-який об’єкт, який ми створювали раніше. Просто перемикач — це не єдиний об’єкт, а група об’єктів, тому спочатку створюється група перемикачів, а потім самі перемикачі за допомогою функції Radiobutton(): ім'я_групи_перемикачів = IntVar() назва_перемикача1= Radiobutton(назва_вікна, text=«Teкст перемикача1», variable=ім’я_групи_перемикачів, value=значення_перемикача1) назва_перемикача2= Radiobutton(назва_вікна, text=«Teкст перемикача2», variable=ім’я_групи_перемикачів, value=значення_перемикача2) - value - значення перемикача, яке буде набувати група перемикачів в залежності від вибору користувача. Зазвичай значення перемикача - це натуральні числа, починаючи від 1, хоча ви можете встановити і інші. Та головне щоб для всіх перемикачів вони були різними. Переходимо далі, і як ви вже зрозуміли ім’я групи перемикачів - це цілочисельна (IntVar) змінна із результатом вибору користувача програми. Та для того, щоб отримати значення, яке набула груша перемикачів потрібно застосувати метод get(), з яким ми вже знайомі. Нехай, ми маємо грушу перемикачів grupa1, перший перемикач має значення 1, а другий - 2. Отже, якщо користувач вибере перший перемикач, то grupa1.get() буде мати значення 1. Аргументи variable, value та text є обов'язковими, без них перемикачі не будуть представляти із себе нічого. Але є й необов'язкові атрибути: • bg»= «Колір» - колір фону; • fg=«Колір» - колір тексту; • font=«шрифт та розмір шрифту»- шрифт тексту кнопки. І звичайно, кожен перемикач потрібно розмістити за допомогою методу place(). Але це ми вже робити вміємо. Для прикладу створимо вікно із розмірами 400x400, та створимо в нього групу перемикачів, а саме три перемикачі із варіантами кольорів (жовтий, рожевий та світло зелений). І перший розмістимо в 100 пікселях від лівого краю та в 200 пікселях від верхнього краю, а кожен наступний на 20 пікселів нижче. Примітка. Метод get() з яким ми вже працювали призначений для одержання значення різних об'єктів, а метод set() для встановлення значення. Тобто, якщо ми маємо групу перемикачів perem, та два перемикача із значеннями 1 та 2, і ми хочемо аби одразу був вибраний перший перемикач, ми застосуємо наступний рядок коду: perem.set(1) Ну і тепер створимо динамічну програму, яка буде, при натисканні на праву клавішу миші по області вікна, виводити вікно повідомлення з заголовком “Ваш вибір” та з варіантом, який обрав користувач. Створимо нову подію та функцію. Але перемикачі та прапорці працюють не так, як текстове поле, тому ми зможемо отримати лише номер вибраного перемикача, а отже будемо користуватися розгалуженням. Зверніть увагу! Для більш зручного виведення інформації створено додаткову змінну pov. pov - змінна, яка містить повідомлення для виведення, і в залежності від вибору користувача, значення цієї змінної буде змінюватися. 2. Прапорці Що стосується прапорців, то ці елементи управління не об'єднуються в групи, тому, що активних прапорців може бути не обмежена кількість. Виглядають вони так (у неактивному стані) і так (в активному стані). Прапорці слугують для вибору декількох варіантів і тому кожен прапорець має свою окрему змінну із значенням. Для створення прапорців призначена функція Checkbutton(). і застосовується вона так: назва_змінної=IntVar() ім’я_прапорця=Checkbutton (назва_вікна, text=«Teкст прапорця», variable=назва+змінної, onvalue=значення_коли прапорець ввімкнутий, offvalue= коли прапорець вимкнутий) Примітка! Зазвичай в якості значення прапорця встановлюють 1 та 0 (в активному та неактивному стані), але вибір все одно залишається за вами. Ну і для прикладу візьмемо вікно з розмірами 500x500 пікселів та створимо напис із початковим текстом “Не вибрано’’. Також створимо чотири прапорці (перші два із варіантами кольорів та інші двоє із варіантами типів фарб). В залежності від нашого вибору текст напису буде змінюватися (у якості прикладу розглянемо лише 2 комбінації). Щоб реалізувати зміну тексту - напису створимо подію Button-1 для напису. Практичні завдання 1. Створіть новий файл Python та нове вікно із заголовком “Магазин морозива”. Створіть дві групи перемикачів. Над першою групою створіть напис “Оберіть тип морозива”. В першій групі буде три перемикачі із типами морозива: ванільне, шоколадне, фруктове. Над другою групою створіть напис “Оберіть розмір ріжку”. В цій групі буде також три перемикачі із розмірами ріжку: маленький, середній та великий. В залежності від вибору користувача на екран буде виводитися відповідне вікно з повідомленням. Наприклад, якщо користувач вибере фруктове морозиво у маленькому ріжку, то на екран виведеться вікно з повідомленням “Ви вибрали фруктове морозиво у маленькому ріжку”. 2. Створіть новий файл Python та нове вікно із заголовком “Магазин морозива 2’’ Створіть групу перемикачів. Над першою групою створіть напис “Оберіть тип морозива'1. В групі буде три перемикачі із типами морозива: ванільне, шоколадне, фруктове. Поруч створити два прапорці із типами присипки: шоколадна присипка, кокосова стружка. Також над ними напис “Оберіть тип присипки". В залежності від вибору користувача буде виводитися вікно повідомлення із вибором користувача. Примітка. Розглянути всі можливі випадки. https://docs.google.com/document/d/13Yr_s_CPFyplf_NBUmIwR1LCFvY7ZzR3sXDdwE4-wSU/edit. Посилання для перегляду прикладів.


Тиждень "Безпечного Інтернета"

9 лютого 2021 р.-"День Безпечного Інтернету"

    9 лютого 2021 року у світі відзначається День безпечного Інтернету (Safer Internet Day) під гаслом “Разом для найкращого Інтернету”.

Цей день проводиться з метою залучити до дій кожного та кожну, хто відіграє свою роль у створенні кращого Інтернету для всіх, зокрема, наймолодших користувачів.

День безпечного Інтернету надає унікальну можливість для проведення заходів з безпеки онлайн разом зі всім світом. Щороку до Дня безпечного Інтернету в Україні, як і у всьому світі, приєднується все більше організацій. 












 «Небезпечні карантинні рослини».
Мета:
ü ознайомити учнів із представниками групи «карантинні рослини» та поводженням з ними;
ü формувати уявлення про шкідливий вплив на здоров’я людини карантинних рослин;
ü розширити уявлення про методи боротьби з ними;
ü формувати в учнів громадянську позицію, уміння брати  на себе відповідальність за чистоту навколишнього середовища;
ü виховувати екологічну культуру та екологічну самосвідомість.
Обладнання: мультимедійна презентація, відеоролики, картки «Симптоми алергії», картки «Проблемні питання», малюнки та плакати «Рослини-шкідники», листівки про поводження с карантинними рослинами
Тип уроку: ділова гра.

На початку уроку ролик про карантинні рослини.
Вчитель: -  Доброго дня, шановні! Тема нашого сьогоднішнього уроку «Небезпечні карантинні рослини». І проведемо ми його незвичайно… У нас з вами сьогодні пройде круглий стіл з питання «Небезпечні карантинні рослини».
Актуальність тематики «Карантинні рослини» обумовлено тім, що це особливо шкідливі види, які загрожують не тільки культурним рослинам, а і здоров’ю людей, і чисельність їх регулюється спеціальними заходами.
Наше проблемне питання: «Які трав’янисті рослини нашого краю є небезпечними для здоров’я людини?»

Діти відповідають: - амброзія полинолиста, борщівник, гірчак рожевий (повзучий), паслін колючий, блекота чорна.

Вчитель: - Проведені хімічні аналізи складу повітря в м. Запоріжжя виявили, що кількість пилку карантинних рослин в атмосферному повітрі значно перевищує аналогічні показники в Європейських країнах.
Також залишаються високими показники захворюваності на алергічну патологію серед населення міста, яка зумовлена на 70-80% шкідливим впливом пилку карантинних рослин.
Тому у місті виникла необхідність розроблення «Програми боротьби з карантинними рослинами у м. Запоріжжя на 2016-2025 рр.».
Одним із завдань Програми є ознайомлення з карантинними рослинами та методами боротьби з ними у закладах освіти.
Сьогодні ми приділили увагу більш розповсюдженій рослині – шкіднику амброзії полинолистій. Учні шостого та дев’ятого класів опрацювали це питання. Саме цій тематиці присвячений наш проект:
«Карантинний бур’ян – амброзія полинолиста. Сучасний стан, проблеми та перспективи вирішення».
Розпочинаємо слухання!
Перша половина осені – це не тільки золота пора року, коли люди милуються красою природи та смакують її щедрими дарами. Цими погожими  днями на всіх нас чатує невидимий, але від того не менш підступний ворог – пилок  амброзії, рослини, яку обов’язково треба знати в «обличчя», яку вважають справжнім зеленим агресором. Відповідно до законодавства України амброзія належить до карантинних бур’янів. Вона  небезпечна для сільського господарства, а також погіршує  стан здоров’я людей.
(На екрані слайд із зображенням амброзії полинолистої)
Як ви здогадалися, це – амброзія полинолиста. Амброзія полинолиста – карантинний бур’ян, що впливає на погіршення екології Землі.
Щоб мати більшу уяву про цю рослину, ми запросили до нас фахівців різного рівня для з’ясування деяких особливостей цього бур’яну.
Як опинилася амброзія в Україні? Запрошую фахівців – ботаніків надати нам таку інформацію.
Ботанік 1: Амброзія відноситься до ряду однорічних і багаторічних  світлолюбних трав’янистих рослин, рідше напівкущів.   За зовнішнім виглядом вона схожа на коноплю, а за розмірами і формою листків нагадує полин гіркий (звідки і назва полинолиста).  Амброзія з родини Айстрових (складноцвітих) і налічує 30 видів.
Ботанік 2 :  - Рід «амброзія» вперше описав К. Лінней у 1753 році. У давньогрецькій міфології слово «амброзія» означає «їжа богів». Та чи міг Лінней  уявити, коли називав так у 18 столітті ажурну північно-американську рослину, що через якісь 100-200 років амброзія стане злісним  карантинним бур'яном на всіх континентах Землі.
Ботанік 3:  -  В Україні  амброзія  з’явилась на початку ХХ століття, десь у 1914 - 1918 роках, недалеко від станції Кудашівка (Дніпропетровська область) німецький колоніст агроном Крикер висіяв насіння американської лікарської рослини – амброзії полинолистої.
Цю рослину використовували в народній медицині, як тонізуючий, протигарячковий та протиспазматичний засіб. На те, що у себе на батьківщині амброзія полинолиста є злісним бур'яном, Крикер уваги не звернув.
На той час амброзія проникла майже на всі континенти. І скрізь амброзія поводила себе войовничо, пригнічувала місцеві рослини, швидко освоювала нові площі, засмічувала сільськогосподарські культури.
Ботанік 4: - Амброзія полинолиста є бур’яном - «рекордсменом» за темпами розповсюдження.
 Вчитель:  - Як  же  розпізнати  амброзію? За якими зовнішніми ознаками відрізнити амброзію від інших бур’янів? Запрошую морфологів.
Морфолог 1: - Амброзія полинолиста однорічний бур'ян з міцною кореневою системою, яка проникає в ґрунт на 4 м. Амброзія - справжній живий насос. Вона качає воду сильніше, ніж кукурудза або соняшник, і тому поруч з нею моментально висихають всі культури (пшениця, буряк, той же соняшник) – особливо, якщо випала посушлива весна. При середній густоті рослина забирає з одного гектару землі до 2 тис. тон води.
Морфолог 2: - Стебло прямостояче, розгалужене. Листки яскраво-зеленого кольору, черешкові, розсічені подібно до листків полину звичайного (чорнобилю). Вся рослина вкрита густим щетинистим опушенням. Квіти зібрані в суцвіття. Цвіте амброзія з середини серпня до кінця жовтня. Одна рослина дає близько 100 тис. насінин.
Вчитель: - Де в природному середовищі можна зустріти амброзію полинолисту? Запрошуємо кологів.
Еколог 1: - Росте амброзія в посівах різних культурних рослин, обабіч доріг, біля будинків та смітників, на пустищах, старих кладовищах, відвалах різних порід, залізничних насипах, у місцях, де порушений ґрунтовий та рослинний покрив (новобудови, довгобуди), або завезено новий ґрунт з інших місць, у долинах річок тощо.  
Еколог 2: - Амброзія захоплює погано оброблені поля, городи, виноградники, баштани, сади, занедбані газони. Спостерігаючи за амброзією, можна сказати, що вона справжній «зелений агресор»: успішно витісняє гравілат, вероніку, злаки, подорожник, ромашку, череду та рослини, які прикрашають ландшафт.
Вчитель: - У чому ж полягає таємниця такої надзвичайної живучості амброзії, яка забезпечила їй переможний хід по всіх континентах, нам повідомить фахівець – агроном.
Агроном: - Амброзія як чужачка не має природних ворогів (тварини амброзію не їдять, бо в неї гірке листя і шорстке стебло) і відрізняється великою пластичністю і високим життєвим потенціалом. Куди б не потрапило її насіння, з нього виростають нормально розвинені рослини. Посуха її не лякає, насіння зберігає схожість близько 5 років, до ґрунтів амброзія невимоглива і може рости на будь-якому субстраті. Можливих конкурентів вона також не боїться – суцільні зарості її пригнічують і заглушують усі оточуючі рослини. На 1м  росте 100 особин амброзії, а сходів може бути й до 5 тис.
Вчитель: - Як амброзія полинолиста впливає на стан здоровя людини, нам розповість фахівець – алерголог.
Алерголог: Пилок амброзії вважають найагресивнішим алергеном. При найменшому вітерці він хмарками здіймається в повітря. Потрапляючи на слизову оболонку носа, трахеї і бронхів, він викликає у людей важкі алергічні бронхіти, кон’юнктивіт, нежить, головний біль. Медики називають це явище амброзійним полінозом або сінною лихоманкою. Слід додати, що в цей період від пилку амброзії страждають астматики, у них загострюються напади бронхіальної астми. Викликати захворювання може навіть мізерна (3 – 4 зернинки) кількість пилку. На поширення захворювання можуть впливати погодні умови, зокрема спека, вітер тощо. Підсилює дію алергену амброзії вживання в їжу меду, кавунів, динь, бананів, шоколаду. Статистичні дані свідчать, що сьогодні кожному третьому мешканцю планети лікарі ставлять діагноз «алергія».
Вчитель: - Ми запросили інспектора карантинної служби рослин роз’яснити нам, які існують заходи із знищення чи пригнічення амброзії?
Інспектор  карантинної служби рослин: - З огляду на зазначене вище, зрозуміло, що знищення амброзії полинолистої як карантинного бур'яну підпорядковується загальній комплексній системі боротьби з бур'янами.
Найпростіші запобіжні заходи – це користування рукавичками та марлевими пов’язками, а після роботи ретельне очищення одягу та миття відкритих частин тіла.
Механічні заходи - заходи з її знищення мають бути не одноразовими, а постійними. Треба не допускати її масового розмноження. А для цього необхідно обійти територію навколо свого дому, школи, району і знищити цей бур'ян. Знищують рослини до початку цвітіння: скошують, виривають з коренем (починаючи з ранньої весни) і компостують, не даючи цвісти та плодоносити, адже вона розмножується тільки насінням. Якщо до цвітіння рослини не ліквідовані, треба перечекати період цвітіння, поки не утворяться зелені плоди. І саме в цей час скосити або вирубати і обов’язково спалити, щоб не висипалось насіння.
Хімічні заходи - для боротьби з амброзією на великих ділянках використовують різноманітні гербіциди, що зазначені у «Переліку Укрдержхімкомісії України».
Біологічні заходи - перекопування ґрунту з подрібненням амброзії і наступним висівом на цих ділянках багаторічних низькорослих трав допоможе знищенню цього злісного бур'яну.
 У амброзії полинолистої довгий час не існувало природного ворога. І лише влітку 2005 року агрономи - епітомологи на одному з полів Куйбишевського району Запорізької області звернули увагу на зарості амброзії з об’їденим листям. Співробітники інспекції з карантину рослин у Запорізькій області вперше побачили жука-листоїда, який живився виключно стеблами та листками амброзії полинолистої.
Амброзієвий листоїд – це жук невеликих розмірів, коричневого кольору з зеленим відтінком, на фоні світлих надкрилків – дві поздовжні темні смужки. У 80-х роках амброзієвого листоїда (всього 6 тисяч особин) було завезено на поля Запорізької та Донецької області з Ставропольського краю.
Та поки амброзієвий листоїд не спішить допомагати боротися з бур’яном. Тому необхідно дотримуватися тих рекомендацій, які ви почули на уроці і вести активну боротьбу з цим зеленим агресором.
Вчитель: - Дякуємо фахівцям за цікаву і корисну інформацію. Всі ці надзвичайно важливі питання потребують додаткових поглиблених досліджень з висвітленням біологічних та екологічних особливостей виду. Тільки спільними зусиллями можна локалізувати осередки амброзії, знизити концентрацію пилку в повітрі, а значить і алергічні захворювання, та поступово зменшити поширення такого злісного карантинного бур'яну як амброзія полинолиста.
Так поспішаймо! Бо тільки ми з вами відповідальні за землю, на якій живемо, за власне здоров’я, і я сподіваюсь, що ця проблема не залишить байдужими ваші серця. 
Сьогодні ви отримали змістовну і різноманітну інформацію про цікаву і небезпечну рослину  - амброзію. Що би ви розповіли членам вашої родини після нашого уроку? (діти відповідають)
Що вас сьогодні  здивувало на уроці? (діти відповідають)
А що запам’яталося? (діти відповідають)                                               
Давайте розглянемо деякі ситуації і спробуємо їх пояснити -  «Уяви собі, що...» (запитання – ситуації, що потребують пояснення):        
1). На твоєму городі серед культурних рослин зявилися незначні осередки амброзії полинолистої. Що потрібно зробити?
(Очікувана відповідь: потрібно регулярно спостерігати за станом городу та виривати щойно виявлений бурян. Можна застосувати хімічні засоби боротьби – гербіциди).
2). Твоя багатоповерхівка  знаходиться на околиці міста, неподалік залізниці, на схилах якої трапляються скупчення амброзії. Як захистити свою квартиру від попадання амброзієвого пилку під час вітряної погоди?
(Очікувана відповідь: закривати кватирку. Якщо вона постійно відкрита, то натягнути на неї вологу марлеву сітку, яку потрібно змінювати кілька разів на день).
3). Твої батьки купили за містом будинок для відпочинку. Тривалий час подвіря пустувало і, звичайно, на ньому зявилася амброзія. Мама вирішила облаштувати квітник, але у неї є підозри, що після прополювання бурян може зявитися знову. Які поради даси мамі?
(Очікувана відповідь: виполювання неефективне. Потрібно вирвати амброзію з коренем, перекопати ґрунт на глибину 20 – 25 см і висіяти на цій ділянці багаторічні низькорослі трави).
4). Твій друг вперше вирішив взяти участь в операції «Зелений агресор». Яких запобіжних заходів йому потрібно дотримуватись?
(Очікувана відповідь: працювати у рукавичках та марлевій пов’язці, а після роботи ретельно очистити або попрати одяг та вимити відкриті частини тіла).
Отже, боротьба з амброзією – це справа кожної людини, знищувати цю рослину необхідно всюди, бо окреме очищення певної території не гарантує чистоти повітря.   
(Вчитель пропонує бажаючим висловитись)                                                                                    
Вчитель: - ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ! У випадках контакту шкіри з отруйними рослинами, промийте уражене місце, нанесіть протиопікові засоби, накладіть суху марлеву пов'язку і негайно до лікаря!






ІМЕННИКИ-СИНОНІМИ, ІМЕННИКИ-АНТОНІМИ. БАГАТОЗНАЧНІ ІМЕННИКИ.  ПРЯМЕ І ПЕРЕНОСНЕ ЗНАЧЕННЯ ІМЕННИКІВ
Мета: актуалізувати знання учнів про іменники-синоніми, іменники-антоніми, багатозначність окремих іменників, пряме й переносне значення слів; розвивати вміння вибирати з ряду синонімів іменники, які відповідають змісту висловлювання; збагачувати мовлення учнів; виховувати старанність.
В путь щасливу і широку
Всіх виводить школа вас.
До уроку! До уроку!
В школі дзвоник кличе вас!
Поспішіть місця зайняти,
Час урок розпочинати.
II.   АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (див. додатковий матеріал до уроку на с. 42)
—   Сьогодні на уроці ми будемо вчитися добирати іменники-антоніми, іменники-синоніми, поговоримо про багатозначність деяких іменників, удосконалимо вміння визначати пряме й переносне значення іменників, вводити його в словосполучення, речення.
Читання тексту «ланцюжком»
—  Який заголовок ви можете запропонувати до тексту?
—  Яке продовження тексту можна написати?
—  Виберіть із іменників-синонімів, поданих у дужках, ті, які найбільше підходять за змістом.
—  Запишіть відредаговані речення у зошит.
—  Пригадаймо, що таке синоніми? (Синоніми — це слова, однакові або близькі за значенням, але різні за звучанням і написанням.)
—  Яку роль відіграють у мовленні іменники-синоніми? (Вони дають можливість найточніше, найвиразніше і найвлучніше висловлювати свою думку.)
Виразне читання прислів'їв та приказок
—  Як ви зрозуміли їхній зміст?
—  Запишіть під диктування парами іменники-антоніми.
—  Визначте їх рід.
—  Який ми можемо зробити висновок про роль антонімів у реченнях? (Вони допомагають увиразнити мовлення, точно висловити свою думку або загострити увагу на чомусь особливому, дають можливість яскравіше виразити протилежні явища.)
—  У якому значенні вживається слово земля у вправі?
—  Складіть власні речення з цим словом, уживаючи його в різних значеннях.
—  Які різні значення може мати іменник сонце?
Будуть сили немалі.
А тепер взялись за руки,
Хай покинуть слабкість й муки.
Нам же далі працювати,
То й здоров’я треба мати.
Стали, діти, біля парт.
Кожен з вас здоров’я варт.
Піднімайте руки вгору,
Сонце сили додасть хворим.
Присідайте до землі.
—  Складіть і запишіть речення із указаними синонімами.
—  Підкресліть головні та другорядні члени речення.
1-  ша група: алмаз, діамант.
2-  га група: ощадливість, бережливість.
3- тя група: шелест, шарудіння.
4- та група: зворушливий, розчулений.
Ознайомлення з інформацією розділу «Хвилинка спілкування»
—   Що цікавого дізналися?
—  Прочитайте і визначте, що це — текст чи окремі речення.
—  Доведіть свою думку.
—  Які з іменників ужито в прямому, а які — в переносному значенні? Аналіз іменника як частини мови за схемою, поданою у підручнику на с. 49.
Робота за малюнками
Дві лисички — тварини; лисички — гриби;
сонечко — на небі; сонечко — комаха;
коса в дівчини; коса — знаряддя праці; коса на річці.
Косу дівчина плете,
На косі трава росте.
Пляж найкращий на косі,
Поки ще трава в росі.
Із косою йде на косу,
Хлопець той, що траву косить.
А. Свашенко
—  У якому новому значенні вживаються тепер слова?
У автомобілі (двірник) людина, яка прибирає; сумка, портфель (дипломат) працівник посольства; комп’ютерний (диск) автомобільний; тварина (миша)комп’ютерна.
—   Що повторили на уроці?
—  Які цінні думки запам’ятали?
—  Для чого потрібно вживати у мовленні іменники — синоніми, антоніми?
Вправа 96, с. 49.

Классный час
на тему "Конвенция о правах ребенка"1 класс
   
 ЦЕЛИ:
1. 
Формирование правовой культуры учащихся
2. Ознакомление с Конвенцией о правах ребенка.
3. Отработка умения вести дискуссию, высказывать свое мнение, отстаивать свою точку зрения.
4. Способствовать осознанию ответственности за свои права;
5. Формировать положительное отношение к правам других.


Задачи: 
• познакомить учащихся с основными правами и свободами, изложенными в Конвенции о правах ребенка;
• на примере сказочных героев показать, как нарушаются права человека;
• помочь детям осознать, что нет прав без обязанностей
, нет обязанностей без прав. 

Немає коментарів:

Дописати коментар