Загальна кількість переглядів сторінки

Клас

Правила поведінки під час онлайн уроку.
(Не)безпека в час війни
На жаль, війна торкнулась всіх наших громадян незалежно від віку. І якщо дорослі можуть оцінити свій стан та отримати допомогу, наприклад, звернувшись до психологів чи психотерапевтів, то дітям важко самотужки впоратись з тривогою та переживаннями стосовно війни. Для того, щоб допомогти дітям молодшого шкільного віку у час війни, важливо проговорювати з ними основні правила та створювати план “що ми будемо робити, якщо”, що стосується найбільш актуальних ризиків, з якими вони можуть зустрітись: Нижче будуть наведені правила поведінки для дітей молодшої школи, як діяти у тих чи інших обставинах. Чим краще діти будуть розуміти, що їм робити у випадку кризової ситуації, тим стабільніше вони будуть реагувати на ці загрози, без паніки чи надмірного страху. СПІЛКУВАННЯ З ВІЙСЬКОВИМИ МІННА НЕБЕЗПЕКА ПОВІТРЯНА ТРИВОГА СПІЛКУВАННЯ З НЕЗНАЙОМЦЯМИ ЗАБЛУКАЛИ/ЗАГУБИЛИСЬ ПОБАЧИЛИ УЛАМКИ РАКЕТ, БОЄПРИПАСІВ;
День святого Валентина
Праздник День свято́го Валенти́на, или День всех влюблённых — праздник католического происхождения, который отмечается 14 февраля во многих странах мира. Назван по имени одного из двух раннехристианских мучеников с именем Валентин — Валентин Интерамнский и Валентин Римский
Аналіз виховної роботи за І семестр Проблема, над якою працюю в системі виховної роботи класного колективу: «Форму-вання сприятливого виховного середовища для духовного збагачення учнів та формування життєвої компетентності майбутнього громадянина України» Творче кредо класного керівника : “Головний вихователь – життя, основний вихователь – сім’я, мені залишається з’єднати перше з другим і що - небудь додати від себе”. У кожної людини є свій неосяжний життєвий простір, де його люблять і чекають, розуміють і приймають таким, який він є. Одного чудового сонячного вересневого ранку на порозі нашої школи ми вперше побачилися , щоб розпочати нову велику справу - ми з учнями почали прокладати свій шлях до зірок. Цей шлях ми подолаємо за п’ять років – і це наше щасливе, веселе, дружнє шкільне життя. Ми прокладемо шлях із унікального будівельного матеріалу з особливими властивостями: до-броти, гумору, взаємодопомоги, мудрості і захоплень. Кожний з нас знайде на цьому шляху свою неповторну зірочку, яка засяє над дитиною майбутнього особливим сяйвом впевненості у собі, комунікабельності, самостійності, вимогливості, співчуття, патріотизму, працьовитості, навченості. За цей час ми встигнемо подружитися, звикнути і зрозуміти один одного. Ми - це наш клас, в якому 26 літер «Я». Кожен з нас - це унікальна, неповторна особистість, одна єдина у цілому світі. Тому ми намагаємося дбайливо, з любов’ю і повагою ставитися до себе і до оточуючих, приймати себе і інших такими, які ми є. Діти допитливі, з гострим розумом, у разі правильного виховання стають великими людьми. Я.А. Коменський Класний колектив - це складна соціально-педагогічна система, що виконує замовлення суспіль-ства - формувати інтелектуальну, творчу особистість, здатну жити і творити в умовах, що постійно видозмінюються й розвиваються, забезпечуючи прогрес культурного розвитку країни. Плануючи виховну роботу, яка розроблена відповідно до Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», «Про загальну середню освіту», Програми виховання дітей та учнівської молоді в Україні, врахувала інтереси учнів та їх батьків, можливості, традиції міста, соціальне оточення. Свою роботу з колективом розпочала з вирішення виховних задач: 1. Виховувати повагу до людей, культурно - національних, духовних, історичних цінностей України, дбайливе ставлення до навколишнього середовища 2. Постійно утверджувати повагу до принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливо-сті, патріотизму, доброти, стриманості, працелюбності та інші 3. Формувати свідоме ставлення до навчання та відвідування школи, усвідомлення важливості освіти у житті людини 4. Допомагати у подальшому ставленні органів класного самоврядування, сприяти розвитку їх-ньої самостійності 5. Формувати навички конструктивного вирішення конфліктних ситуацій 6. Запобігати вживанню алкоголю, наркотиків та інших шкідливих звичок. Пропагувати здоро-вий спосіб життя Як класний керівник, досягаю поставленої мети через заохочування учнів до процесу самови-ховання, навчаючи їх підготовці та організації колективних творчих справ класу, багато часу приді-ляю екологічному вихованню учнівського колективу, формуванню обов'язку, відповідальності, куль-тури поведінки, тому загальний рівень вихованості та культури класного колективу - достатній. Форми та методи виховної роботи планувались на діагностичній основі і були різноманітними. Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави  перший урок «З Україною в серці» (круглий стіл з інтерактивними вправами)  виховна година до Дня міста «Збережемо пам'ять про подвиг»  година спілкування «14 жовтня - День українського козацтва»  інформаційна хвилинка «9 листопада - День української писемності і мови»  виховна година з елементами тренінгу «Планета толерантності» (до міжнародного Дня толе-рантності)  година пам'яті "Геноцид, який нас не зламав..." до Дня пам'яті жертв Голодомору  виховна година «Ми роду козацького нащадки» з нагоди Дня Збройних Сил України Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей  класні учнівські збори  виховна година « Крок назустріч», присвячена Дню учителя в Україні  година спілкування «День гідності та свободи»  інформаційна хвилинка «Знаменні та пам’ятні дати місяця»  усний журнал «3 грудня - Міжнародний день інвалідів»  участь у конкурсі шкільний флешмоб «Розвиток у сучасної молоді культури толерантності» Ціннісне ставлення до природи  виховна година на тему: «Здоров’я природи - здоров’я людини»  інформаційна хвилинка «Прикмети жовтня»  екологічна хвилинка «Підготовка природи до зими»  квест «Зимуючі птахи»  фронтальна бесіда «Свій голос віддаю на захист природи» Ціннісне ставлення до мистецтва  інформаційна хвилинка «9 вересня - День краси»  інформаційна хвилинка «1 жовтня - Міжнародний день музики»  виховна хвилинка «Поспішайте робити добро»  розважально - пізнавальне свято «Новорічне свято надійшло»  участь у виставці новорічної іграшки «Фантазії зими» Ціннісне ставлення до праці  бесіда «Правила поведінки в їдальні»  трудовий десант «Чистота у класі – запорука нашого здоров’я»  хвилинка – трудівниця «Вологе прибирання робочого місця в класі»  бесіда «Бережне відношення до свого і шкільного майна, підручників»  засідання активу класу «Виконання доручень окремими учнями класу»  діалог «У колективі немає чужої роботи»  диспут «Твоє навчання» Ціннісне ставлення до себе  бесіда «Правила поведінки учнів на перервах»  інформаційна хвилинка «День фізичної культури і спорту»  рейд - перевірка «Щоденник - моє обличчя»  бесіди «Моральні і правові норми у житті людини», «Здоровий спосіб життя», «Мій діловий стиль в одязі», «Профілактика шкідливих звичок», «Безпека дорожнього руху»  виховна година «ООН про права дитини»  правова хвилинка «10 грудня - День прав людини»  диспут «Твій вільний час»  вікторина з правил руху велосипедистів  година відкритих думок «Чому шкідливе паління» Шляхом спостереження визначила тип темпераменту дітей. За допомогою анкетування, інди-відуальних бесід з учнями, визначила їхні психофізіологічні показники, вивчила особливості харак-теру і поведінки, дослідила інтереси школярів, їхні нахили до певного виду діяльності, визначила статус кожного учня в дитячому колективі, визначила роль дитини в суспільному житті класу (ініціатор, виконавець, організатор), виявила у дітей позитивні якості, які слід розвивати, і негативні якості, від яких, по можливості, слід позбавитися. Звичайно, важливою умовою у створенні та забезпеченні системи виховної роботи в школі є організація сімейного виховання, співпраця з батьками. Зробити батьків активними учасниками педагогічного процесу - це важлива й відповідальна задача вчителя. Рішення даної задачі є можливим, якщо у плані роботи знайшли відображення такі напрями діяльності класного керівника з батьками:  вивчення родин учнів;  педагогічна освіта батьків;  забезпечення участі батьків у підготовці та проведенні колективних справ у класі;  педагогічне управління діяльністю батьківської ради класу;  індивідуальна робота з батьками;  інформування батьків про хід і результати навчання,  виховання й розвитку учнів. Робота в кожному з перерахованих напрямів складається з певної сукупності форм і способів діяльності. Свою співпрацю з батьками розпочала у п’ятому класі з вивчення родин учнів, що дозволило краще довідатись про дітей та їхніх батьків, зрозуміти стиль життя родин, ознайомитися з домашніми умовами розвитку особистості дитини. Забезпечення участі батьків у життєдіяльності класного колективу здійснюється за допо-могою включення їх у такі види взаємодії, як спільне планування виховної роботи у класі; колективні творчі справи – участь у круглому столі «З Україною в серці», грі – вікторині «Знай Правила дорожнього руху», допомога в ремонтних роботах й естетичному оформленні класної кімнати та інших. Педагогічне управління діяльністю батьківської ради класу відбувається у таких формах роботи, як вибори батьківського комітету класу, допомога у плануванні й організації її діяльності, установлення зв'язків із оточуючим соціумом, громадськістю. Індивідуальна робота з батьками дозволяє встановити безпосередній контакт із кожним чле-ном родини учня, домогтись більшого взаєморозуміння в пошуку шляхів розвивального впливу на особистість дитини. Практикую у своїй діяльності спільне визначення перспектив і засобів розвитку учня, педагогічні консультації, індивідуальні доручення. Головне правило співпраці – «Ви зможете!» Інформування батьків про хід і результати навчання, виховання й розвитку учнів здійс-нюється за допомогою батьківських зборів; індивідуальних консультацій; індивідуальних бесід, по-рад; перевірки щоденників учнів і запису в них зауважень, звернень, подяк, привітань. Для ознайом-лення батьків з поточними та тематичними оцінками робиться генерація оцінок з електронного що-денника та відправляється на Вайбер батькам за певний проміжок часу. Програма моніторингу роз-витку учнів, що працює у школі, допоможе відслідковувати якісні зрушення у навчальних досяг-неннях учнів щороку. Висновки Виходячи з аналізу виховної роботи за І семестр, слід відзначити, що незважаючи на ряд пози-тивних зрушень в житті класного колективу, поки що не вдалося поставити рівень успішності класу на належний рівень, більш широко використати досвід та уміння членів класного колективу у гро-мадському житті школи. Однак діти мають значний інтелектуальний та творчий потенціал, який за оптимальних умов може розкритися і сприяти всебічному гармонійному розвитку учнівської спіль-ноти загалом та кожної особистості окремо. Саме тому на ІІ семестр виховна робота у класі спрямо-вана на розкриття та реалізацію учнівської творчості в контексті формування відповідального став-лення до своїх обов’язків, продовжує роботу щодо виховання активної життєвої позиції та лідерсь-ких якостей через учнівське самоврядування в класі, сприяє тому, щоб зміст та форми колективної творчої діяльності допомагали кожному знайти себе, самовизначитися. Результат виховної роботи буде видно тільки тоді, коли проводитиметься моніторинг, чітке планування, методична робота, впровадження нових форм у практику роботи школи. Так у нашій школі і склалася система виховної роботи, в якій враховано загальні цілі та завдання виховної робо-ти, вплив мікро – макросередовища, складові організації виховного процесу. Але на цьому наш по-шук не закінчується, можливо, уже в наступному році ми змінимо структуру, форми, методи, якщо зміняться інтереси учнів. Усе залежить від них, а ми працюємо для них. Як і кожен класний керівник, знаходжуся у постійному пошуку інноваційних концептуальних підходів до здійснення взаємодії з учнями з метою виховання свідомого громадянина своєї держави. Сьогодні, як ніколи стають актуальними фундаментальні педагогічні знахідки вітчизняних і за-рубіжних педагогів А. Макаренка, Я. Коменського, К. Ушинського. Тому кожного дня я слідую сло-вам В.О. Сухомлинського: «Через казку, фантазію, гру, через неповторну дитячу творчість - вірна дорога до серця дитини». Адже мені так хочеться, щоб всі учні мого класу стали людьми з Великої літери.

Проведено перший урок присвяченний "30 Дня Незалежності України"


Єдиний національний урок з безпеки дорожнього руху" Безпека на дорозі-безпека життя"




Проведено виховну годину з теми. Діти були залучені до відгадування загадок та мозгового штурму.



ПАМ'ЯТАЄМО - ПЕРЕМАГАЄМО


8 травня – День пам’яті та примирення. Сумна і важлива дата, яка має нагадати всім нам про необхідність збереження миру на планеті та недопустимість війни.





Річниця Чорнобильської трагедії


Всесвітній день Землі Класна година

До Дня соборності України    

Мета: закріпити знання учнів про Україну, соборність країни,її символи, традиції, впроваджувати елементи естетичного виховання, культури спілкування;

Розвивати: українське мовлення, культуру поведінки;

Виховувати: любов і повагу до своєї Батьківщини України,її символів, традицій, обрядів.

-Ми живемо в Україні, в країні яка багата своєю історією, надбаннями, краєвидами, мелодійною музикою, милозвучною мовою.

Учень 1:  Так трапилось, що на протязі багатьох століть  розвитку Україна не мала власної державності і єдиної території. Українські землі в різні періоди належали багатьом державам: найбільше Росії, Литві, Речі Посполитій, а потім Польщі, Австро-Угорщині, а згодом Румунії та Чехословаччині.

 Учень 2: У  1917 р. У Наддніпрянській Україні розпочалася національна революція. В результаті неї було  проголошено створення Української Народної Республіки (УНР) та обрано першого президента Михайла Грушевського.    

Подібні процеси відбувалися і в Галичині.  Згодом, у жовтні 1918 року, була  проголошена Західно - Українська народна Держава на території Галичини, Північної Буковини та Закарпаття. Головою Ради став Євген Петрушевич.

Учень 3:  А  вже через рік ,22 січня 1919 р., у Києві відбулось урочисте проголошення злуки  Західно-Української Народної Республіки в єдину соборну Українську Народну Республіку.

 Учень 1: Державним Гербом Соборної України став тризуб. Отже, віковічні мрії Українського народу здійснилися. Україна стала єдиною (соборною) державою.

 Мова – це душа народу. Найдорожче для людини – це думка, а вся солодкість думки в рідній мові.

Учень 2: Історія України - це історія народу, який протягом багатьох століть боровся за свою незалежність. Мабуть, ніхто не уявляє України без Запорозької Січі. Серед тих, хто віддав своє життя за щастя народу, імена славних лицарів — {учні тримають портрети героїв, по черзі називають їхні імена). Учні:

   Дмитро Вишневецький - Байда - був першим кошовим Запорозької Січі;

   Петро Сагайдачний;

   Іван Сірко;

   Богдан Хмельницький;

   Максим Залізняк;

   Іван Мазепа;

Вікторина

1.  Назвіть один із найдавніших знаків, який є гербом України. (Тризуб)

2.  Коли було прийнято постанову про Державний прапор України і якого він кольору?
(28 січня 1992 р., жовто-блакитний)

3.  Як називається Гімн України? («Ще не вмерла Україна»)

4.  Хто є автором слів Гімну України? (Павло Чубинський)

5.  Назвіть український Національний герб. (Тризуб)

6.  Назвіть найбільшу святиню українського народу в музичній символіці. (Гімн)

7.  Назвіть композитора, який вірш П. Чубинського поклав на музику, цей твір невдовзі
став гімном. (Михайло Вербицький)

Продовжує нашу конкурс « Закінчити прислів"я чи приказку»

Не кажи: «Не вмію!», а кажи … ( навчусь)

Хочеш їсти калачі - ….( не сиди на печі)

Правда і в морі не втоне, і в вогні( не згорить)

Зробив діло – …( гуляй сміло)

З ручаїв – ріки, з книжок …( знання)

Брехуна впізнаєш по очах, а осла ( по вухах)

У страху … ( очі великі)

Не хвались, а …( вчись)

Без охоти, нема … ( роботи)

Розум без книги, як птах…( без крил)


Майже в усіх народів є улюблені рослини-символи. У нас це верба, калина, барвінок та
ін. Про це говорить прислів'я: "Без верби і калини нема України".

Учень 1: Калина - символ кохання, краси, щастя. Навесні вона вкривається білим цвітом, а
восени палахкотить гронами червоних плодів. Калиною уквітчують весільний коровай,
оселю; нею лікуються. Про калину складено багато пісень, легенд, приказок.
Учень 2: Почувши слово "Україна", зразу ж уявляєш вербу над водою, тополю у полі...
Можливо, ви чули від ваших родичів пісню "В кінці греблі шумлять верби"? Це пісня про
кохання і прекрасне, горде дерево. Окрім краси, верба дає багато користі. Вона, ніби
позначка води на землі. Тому й копають криниці під вербою, бо на сухому місці це дерево
ніколи не росте.

Коли ще використовують вербові гілочки? (У Вербну неділю святять вербу.
Дорослі і діти хльоскають одне одного освяченими прутиками, приказуючи:
Не я б'ю — верба б'є.

Учень 3: А зараз послухайте легенду ще про один символ України.
Легенда про барвінок

Ця рослина, коли ще не мала своєї назви, дуже заздрила запашній фіалці, бо та була у
великій шані серед людей. І тоді вона звернулася до богині Флори, щоб та подарувала їй
аромат, красу і людську любов. Але богиня не була всесильна - не могла вона нагородити
рослину великою красою. Зате дала їй назву "вінка", що означає "перемога". І відтоді
люди почали вбачати в барвінкові цілющу силу, яка перемагає тяжкі недуги. За це люди
подарували рослині свою любов.

Вчитель: Ось уже і перегорнута остання сторінка . Цікаво ж вона!

Красивий ,щедрий рідний край
І мова наша соловїна .
Люби, шануй, оберігай
Усе що зветься Україна!.






Виховна година  Т.Г. Шевченка





Тема: Вінок поезій для Тараса

Мета: закріпити знання учнів про творчість Т.Г. Шевченко, розвивати мовлення, мислення, увагу, виховувати любов до книги, бажання читати твори Т.Г. Шевченка.
Обладнання: мультимедійна презентація, картки з завданням, репродукції картин Т.Г. Шевченка, аудіо запис пісні.

Хід

І мене в сім'ї великій.
В сім'ї вольній, новій.
Не забудьте...
Т. Шевченко
І. Організація учнів.
 II. Оголошення теми та мети. Мотивація навчальної діяльності. 
Хто акровірш прочитає. 
Про що піде мова - взнає.
Ти мусиш нам слівце назвати,
Адже умів лиш він один
Рабів німих так захищати,
А хто так оспівав, як він,
Садок вишневий коло хати?
(Д. Білоус)
Сьогоднішній захід ми присвячуємо видатному українському поету та художнику Тарасу Григоровичу Шевченку, вклонімося світлій пам'яті поета. Перегорнемо деякі сторінка життя великого Кобзаря, прислухаємося до шевченківської думки та слова.
Щовесни, коли тануть сніги,
І на рясті просяє веселка.
Повні сил і живої снаги.
Ми вшановуємо пам'ять Шевченка
III. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
1. Вступна бесіда.
* На Черкащині, в селі Моринці, у родині селянина-кріпака 9 березня 1814 року народився хлопчик - майбутній великий поет та художник, сіяч розумного, доброго, вічного. (Показую на карті України Черкащину, села Моринці та Шевченкове).
* Поміркуйте, що означає слово «кріпак»? (Діти висловлюють свої думки).
* Отже, кріпак - це людина, закріплена за паном, яка на нього працює. Пан міг кріпака продати, купити, виміняти, як річ.
* У селі Кирилівка минули дитячі роки Тараса. В селі збереглася могила його матері. яка ще молодою, знесилена тяжкою працею та нуждою, померла, залишивши осиротілих дітей. На кладовищі – могила батька Григорія Івановича, який не витерпів лихої долі і теж пішов із життя, а діти-сироти «розлізлися межи людьми, мов мишенята». Збереглася в селі хата дяка, в якій вчився малий Тарасик.
* Є в селі музей Тараса Григоровича Шевченка, пам'ятник великому поетові. А Черкащину називають ПІевченковим краєм.
2. Показ ілюстрацій. Могила Т.Г. Шевченка на Тарасовій горі біля Канева.
* Як і заповідав поет, його поховано біля Канева над Дніпром на високій Чернечій горі, яку народ називає Тарасовою. Тут часто можна почути українських народних співців і музикантів, які співають і грають на кобзі (бандурі). Це кобзарі.
- Діти, а що ви знаєте про кобзарів?
* Колись у сиву давнину, ходили по Україні старі люди (часто вони були сліпі), співали про тяжке життя, про героїчні подвиги козаків, сподівання на краще майбутнє. Старець-кобзар - вчитель правди.
* Співаючи, вони грали на старовинному інструменті - кобзі. (Розгляд кобзи). Назва інструменту і дала назву - кобзарі.
Ішов кобзар до Києва
Та сів спочивати:
Торбинками обвішаний
Його провожатий.
Мале дитя коло нього
На сонці куняє.
А тим часом кобзар
Ісуса співає.
3. Розгляд репродукції картини Л.М. Жемчужникова «Кобзар на шляху».
а) Тарас Григорович не грав на кобзі. не співав пісень по дорогах України, але читаючи його твори, ніби чуєш ніжну, сумну пісню про тяжке життя народу. Та й у нього самого доля була нелегкою.
б) Читання підготовленим учнем вірша Т. Шевченка «Доля».
4. Розгляд репродукції картини Л.С. Їжакевича «Тарас-пастух».
Йому тринадцятий минав.
Він пас ягнята за селом
І серцем чистим бік пізнав
Біль народу, що був рабом.
У вірші «Мені тринадцятий минало» змальований образ Оксани Коваленко - подруги дитинства Тараса,
IV. Сторінками творчості Т.Г. Шевченка.
1. Робота з виставкою книт.
- Діти, у кого дома є «Кобзар»? Не один вірш із цієї збірки знайшов дорогу до вашого серця. Його поетичне слово любить і ненавидить, плаче І сміється, радіє і сумує. Назвавши «Кобзарем» свою першу збірку, Шевченко підкреслив цим народність, волелюбність своєї поезії.
2. Пісенність поезії Т. Шевченка.
Пісенність Шевченкової поезії невичерпна. Багато його віршів покладено на музику.
- Діти, які ви знаєте пісні на вірші Т.Г. Шевченка?
а) Слухання запису пісні «Реве та стогне Дніпр широкий».
б) Виконання учнями пісні «Зацвіла в долині червона калина».
3. Шевченко - художник.
а) Повідомлення.
Т.Г. Шевченко був не тільки поетом. Він був ще й талановитим художником. Його роботи різноманітні за жанрами: автопортрети, портрети, пейзажі, офорти (гравюри на металі).
б) Розгляд та обговорення репродукції
Т. Шевченка «Автопортрет» 1840-41 років.
- Хто впізнав людину, яка дивиться на нас із глибини часу?
Це автопортрет Т. Шевченка, який у різні роки їх намалював кілька. Автопортрет - це портрет художника, створений ним самим.
- Яким ви бачите поета? (Молодим, добрим, розумним)
- Що виражають очі? (Печаль, біль)
- Високе чоло свідчить про глибокий розум.
- Про що думає поет?
є) Пам'ять про поета вічна.
* Тяжке життя, переслідування, заслання далися взнаки. Здоров'я його було підірване. Боровся з недугою три роки. Помер у Петербурзі 10 березня 1861 року. Згодом Його тіло перевезли в Україну і поховали на Чернечій горі біля міста Канева над Дніпром.
* Із 47 прожитих років йому довелось бути; 24 роки кріпаком, 10 років у неволі, 3,5 роки під наглядом поліції. І тільки 9 років вільною людиною.
* У цьому році минає 198 років з дня народження славетного сина України Тараса Григоровича Шевченка. Народ пам'ятає про свого Кобзаря, вшановує його пам'ять: ім'ям Шевченка названо парки, театри, вулиці. У нашому селищі також названо його іменем одну із вулиць. Його ім'я у 1939 році присвоєно Київському державному університету. На майданах міст і сіл споруджено пам'ятники поету.
* Не лише в Україні вшановують його пам'ять. Пам'ятники нашому Шевченку стоять у далекій Канаді, Угорщині, США, Парагваї, Франції, Аргентині. Вулиці багатьох міст світу теж названо його іменем.
- Діти, якими словами поет звертався до своїх нащадків, до нас з вами? («І мене в сім’ї великій…»)
(Читання «Заповіту»).
Сьогодні , ми зібралися тут, щоб вшанувати пам'ять великого Кобзаря. Уся поетична творчість Т. Г. Шевченка захоплює і вічно кличе до себе людей усіх поколінь.
V. Підсумок .
1. «Шифрувальники».
- Хто такий Т.Г. Шевченко?
Т.р.с Гр.г.р.в.ч Ш.вч.нк. - в.л.к.й.кр.їнськ.й п..т, х.д.жн.к.
2. Із розсипанки скласти строфу вірша.
(Слова записані на картках. Складаємо строфу вірша на магнітній дошці).
Зоре тихесенько
Зійди з вечірняя,
Поговорим моя горою,
В неволі над тобою.
(Читання складеного вірша).
3. Експрес-опитування. Технологія «Незакінчене речення».
* Тарас Григорович дуже часто називав своєю батьківщиною село... (Кирилівку)
* Ще з дитинства були виявлені у Тараса Шевченка здібності до... (малярства)
* У 1840 році Т. Шевченко надрукував поетичну збірку... («Кобзар»)
* Соціальний стан Тараса у дитячі роки... (Кріпак)
4. Складання букету Кобзареві.
* Над Дніпром височить пам'ятник-велетень. Не заростають стежки до могили великого Кобзаря, все життя і творчість якого є зразком того, як справжній митець повинен своїм талантом служити народу.
(На звороті кожної квіточки записані слова із вірша Т. Шевченка. Назвати назву вірша).
 Тече. вода, качаточка, качечка, калина. 
Реве, стогне, завива, верби, гне.
Садок, хрущі, гудуть, сім'я, зіронька.
Сонце, гори, чорніють,
пташечка, німіє.

Нащадки твої
Словом шани
Тебе пом'янули.
І народи Вкраїни
Заповітів твоїх не забули.
Юні друзі! Дорожіть Шевченком. Хочеться вірити, що, вступаючи в нове тисячоліття, на вашому шляху завжди будуть Тарасова пристрасть, Тарасова мужність, Тарасове невмируще слово!

Класна година
"Небесна сотня-шануємо" 
ДО ДНЯ ВШАНУВАННЯ ГЕРОЇВ НЕБЕСНОЇ СОТНІ

Захищаючи ідеали демократії, відстоюючи права і свободи людини…

   В Україні сьогодні – День пам’яті Героїв Небесної Сотні. Революція Гідності стала переломним моментом у новітній історії нашої держави. Її події змінили всіх нас. Уже минуло шість років, а спогади настільки яскраві, наче це було вчора. У День Героїв Небесної Сотні ми маємо віддати шану тим, хто пожертвував найціннішим заради нашого майбутнього.

   Із метою вшанування подвигу учасників Революції Гідності та увічнення пам’яті Героїв Небесної Сотні у читальному залі № 4 Фундаментальної бібліотеки ХНАУ ім. В.В. Докучаєва відбулася виховна година на тему «Небесна Сотня – в пам’яті назавжди».

   Патріотичний захід для студентів економічних факультетів університету провела асистент кафедри філософії, історичних і соціальних дисциплін Оксана Гела. Зі словами глибокої шани до подвигу учасників Революції Гідності захід відкрив проректор з науково-педагогічної та виховної роботи Станіслав Василішин.

  Головною метою виховної години було познайомити студентів з історичним і суспільним значенням Революції Гідності, короткими життєписами деяких героїв Небесної Сотні, розкрити суть подвигу Небесної Сотні, ушанувати героїзм українських захисників.

   Подвиг героїв Небесної Сотні має визначне значення для нашої Батьківщини. Перш за все, вони віддали своє життя за те, щоб кожен наш новий день був сповнений свободи, надії та світла.

   Держава визнала цих людей героями. Усім загиблим під час Євромайдану посмертно присуджено звання Героя України.

 

АНГЕЛИ МАЙДАНУ

Горить свіча і пам’яті сльоза

додолу з неї краплями стікає.

Земля ридає, плачуть небеса –

Майдан героїв з почестю ховає.

Їх взяв Господь, щоб ангелом в раю

В його садах довічно проживати.

Вони завжди залишаться в строю,

Про них народ пісні буде співати.

Небесна сотня білих журавлів,

Душа яких летить під небесами.

Ніхто із вас вмирати не хотів,

Хай вічна пам’ять лишиться за вами.

Сьогодні туга душу розпина,

Багато з вас в коханні не признались.

Надворі скоро втішиться весна.

Чому ж її ви, хлопці, не діждались?

Горить свіча і пам’яті сльоза

додолу з неї краплями стікає.

Земля ридає, плачуть небеса –

Героїв Україна пам’ятає.

Богдан Пісний

 

   Ми Єдина країна! Ми всі прагнемо одного – миру, спокою, міцної і квітучої держави та чистого неба над головою.

  Хай палають свічки пам’яті загиблих героїв Небесної Сотні у наших серцях. Ушануємо хвилиною мовчання всіх, хто поклав життя за долю, за волю, за незалежність і свободу нашої з вами єдиної України! Герої не вмирають, поки живе пам’ять про них!





 

Виховна година
 "Життя без СНІДУ"

   1 грудня вся світова спільнота відзначає Всесвітній День боротьби зі СНІДом. Цього дня людство згадує про те, яку серйозну загрозу для життя людей несе ця глобальна проблема. Всесвітній День боротьби зі СНІДом почали відзначати з 1988 року. Тоді міністри охорони здоров'я всіх країн закликали до соціальної терпимості і розширення обміну інформацією про ВІЛ/СНІД. З того часу цей день відзначається щороку. Він став одним із найбільш визнаних міжнародних днів здоров’я і можливістю підвищити рівень обізнаності про це захворювання і його профілактику.

   Молодь повинна знати про загрозу, пов’язану з поширенням цієї хвороби, та цінувати найдорожче, що є в житті – здоров’я. «Хто попереджений – той захищений» - під таким гаслом 20 листопада 2018 року в КЗК «Апостолівська міська бібліотека» відбулася виховна година «Молодь за життя без СНІДу», на яку було запрошено учнів груп 14КСО та 25КУХ ДПТНЗ «Апостолівський центр підготовки та перепідготовки робітничих кадрів» (викладач історії та права О.П.Отирко) та соціальних працівників громадської організації «Древо життя». Організувала та провела захід бібліотекар кафедри юнацтва Людмила Зінов’єва, яка розповіла присутнім про ВІЛ (вірус імунодефіциту людини) та СНІД (синдром набутого імунодефіциту), поширення епідемії та статеві стосунки серед молоді, методи боротьби зі СНІДом та досягнення сучасної медицини, дискримінацію щодо ВІЛ-позитивних людей та міжнародний символ боротьби зі СНІДом – «Червону стрічку», Берлінську алею кам’яних плит «Роздолля роздумів» із вирізьбленими на них прізвищами відомих успішних людей, які стали жертвами СНІДу та сумні статистичні дані. Учні розширили свої знання про небезпеку епідемії ВІЛ\СНІДу та дізналися, що за інформацією ООН, за минулих п'ять років виявлені випадки зараження ВІЛ зменшились на 20%. Натомість, в Україні цей показник досі високий. За період 1987–жовтень 2018рр. в Україні офіційно зареєстровано 330 415 випадків ВІЛ-інфекції, у тому числі 109 437 випадків захворювання на СНІД та 47 646 випадків смерті від захворювань, зумовлених СНІДом (згідно оперативної інформації державної установи "Центр громадського здоров’я Міністерства охорони здоров’я України").

  Бесіда проведена  про те, як саме вірус потрапляє в організм людини, про шляхи передачі ВІЛ/СНІДу, а також про умови, за яких інфекція не передається, зверніть увагу  на соціальні наслідки наркоманії та  цифри захворювань на ВІЛ/СНІД .  Тільки від нас самих, від нашого розуміння ризику, нашої поведінки залежить наше здоров'я.




Пройшла зустріч з працівниками поліціі на тему
"Булінг"






 Виховна година 
"Стоп насильству"


Мета -  ознайомити дітей з документами, які захищають їх права; теоретично обґрунтувати сутність насильства, з'ясувати   основні причини насильства над дітьми в середовищі сім'ї та виявлення шляхів його подолання.

Хід години

1  Повідомлення теми і мети виховної години

Дитячі очі чисті, щирі

В них видно наміри й думки,

Вони хоч чорні, сині, сірі

Бувають радісні й сумні.

 Мабуть, радісними є очі дітей, коли у них щасливе дитинство, коли ніщо не пригнічує і не турбує. А сумними – коли діти зазнають страждань, принижень.

- На жаль, ми живемо у світі де, існує таке негативне явище, як насилля. Прояви насильства супроводжують людство з давніх давен. Упродовж тисячоліть одна людина кривдить іншу людину, чинить насильство щодо неї. У світі постійно відбуваються війни, напади на людей, приниження. Ми вже звикли сприймати насильство, як щось неминуче. Але ж  прояви насильства порушують права людини, принципи  вільного та справедливого існування.

-   І коли насильство чиниться поруч з нами, чи у нас в домі, в школі, на вулиці, ми можемо зупинити його.

-         Сьогодні ми зібралися щоб поговорити  про насилля.

 2. Гра « Сніжинки» ( Візьміть салфетку, обірвіть правий кінець, зігніть вдвоє – обірвіть правий кінець, повторіть ще раз.  Розкрийте салфетку. Що у вас вийшло? Є однакові сніжинки ?)

Вчитель. Усі люди різняться між собою. Одні мають білий колір шкіри, інші – чорний або жовтий. Одні люди високі, інші – невисокі. Одні стрункі, інші – повні. Люди звертають увагу на відмінності, але це не означає, що хтось є кращим за інших. Хоча в історії були випадки, коли люди лише через колір шкіри чи соціальне походження принижували інших людей, вважали їх гіршими за себе.

3.Вправа «Асоціації»

- Які асоціації виникають у Вас , коли ви чуєте слово «насильство»?

  Наприклад, слово  «насильство» може викликати асоціації: негатив, ненависть, агресія, страх, стрес, знущання, побиття, лицемірство, вигнанець, позбавлення тощо.

- Є різні види насильства з якими вас ознайомить психолог Г. В.

4. Виступ психолога

5. Прийняття правил роботи в групі

- Сьогодні ми працюємо в групах, ознайомтесь із правилами співпраці.

      Правила:

-              добровільність

-              щирість, відвертість

-              доброзичливість

-              активність

-              взаємоповага

-              один говорить – всі слухають

-              говорити коротко, по черзі,

-              правило піднятої  руки

 5.Вправа «склади вислів»

Впізнайте вид насильства і з’єднайте..
Фізичне насильство –удари, кидання в інших різними предметами, штовхання, підніжки,   бійки. 
Психологічне насильство –залякування, погрози,  глузування,  приниження, обзивання, образливі й           принизливі прізвиська. 
Економічне насильство – навмисне пошкодження особистого майна, одягу; вимагання грошей або речей;  жебракування, крадіжка. 
Шкільне насильство – це те, що стосується твого однокласника  або  учня твоєї школи: приставання, розповсюдження пліток, побиття; вилучення грошей, речей.

 

6. Види насильства. Практикум «Аналіз ситуацій».

- У повсякденному житті ми зустрічаємось із насильством. Який це може мати вигляд, давайте розглянемо ситуації.

 Завдання:

_ Вам потрібно визначити вид насильства, вказати агресора  ситуації той, хто здійснює насилля)  

 Ситуація 1.

      Петрик, зайшовши у їдальню, і як завжди, сів не на своє місце. До нього підійшла Оленка і попросила звільнити її стілець. Він відштовхнув дівчинку з такою силою, що вона впала на підлогу.

                                                         Ситуація 2

    Під час перерви Юрко бігав по класу і штовхнув Іринку. Дівчинка, падаючи, ненароком розбила вазу на столі вчителя. В клас зайшла вчителька і побачила розбиту вазу. Іринка намагалась пояснити, що трапилось на перерві, але вчителька не вислухала оправдань і нагримала на неї.

Ситуація 3

    Більшість хлопців із 4 класу мали кишенькові гроші, якими вільно розпоряджались, але батько Ігоря сказав: “Матимеш гроші тоді, коли  в табелі будуть лишень 11 і 12 балів”

Ситуація 4

     Іванко не хотів дружити з Васильком тому, що в нього  темний колір шкіри

 

Вчитель. У конфліктній ситуації агресор завдає шкоду не тільки жертві, а й собі. Він не хоче відповідати за свої вчинки, спеціально заподіює шкоду іншим, тим самим він руйнує своє здоров’я. Адже лють, жорстокість і злість руйнують його нервову систему - і хвороби неминучі.

7. Гра Склади пазл «Хто може здійснювати насилля»

Завдання. Вказати агресора і жертву

8. Склади прислів’я

Люди здавна вчилися уникати насилля, все робити щоб не стати жертвою насилля. І із своїх знань вони складали  певні правила - прислів’я та приказки.

Ваше завдання : Знайдіть другу частину прислів’я чи приказки )

Як ми до людей, так люди до нас.

Дружба і братство – дорожче багатство.

У хорошій компанії розуму наберешся,  а в поганій – і свій загубиш.

З ким поведешся, від того й наберешся.

Згода будує, а незгода руйнує.

Від сварки до бійки – один крок.

Правда і в огні не горить, і в воді не тоне.

Добрі діти на ноги поставлять, а лихі – з ніг звалять.

9.

-  Тема насилля відображена не тільки у прислів’ях та приказках , а й у казках. Пригадайте у яких казках вам зустрічається жорстокість.

Відповіді дітей.

— З ’ясуйте,  як виявляється жорстокість у таких казках.

·                    Колобок.

Порушення права на життя. Лісові звірі хотіли з’їсти Колобка.

(У сучасному житті трапляється безліч випадків, коли злочинці позбавляють життя людей, не маючи на це ніякого права.)

                    Івасик-Телесик.

Порушення права на життя. Змія хотіла з’їсти Телесика. (Ніхто на маєправа позбавляти когось життя.) 

    Коза-Дереза

Порушення права на житло. Коза оселилася в хатці Зайчика і не пускалайого до оселі. (І в реальному житті буває так, що хтось хоче нечесним шляхом заволодіти чужим майном.)

 Гидке каченя .

Порушення права на сім’ю. Мама Качка не змогла захистити своє каченя від глузувань і навіть прогнала його з дому. (Мама повинна опікуватись своєюдитиною і розв’язувати проблеми її здоров’я, а не покидати її напризволяще.)

        10. Коло ідей «Як зупинити насильство і куди потрібно звертатись?»

Завдання:  подумайте, обговоріть  це питання і запропонуйте свій  варіант. 

ЩОБ ВБЕРЕГТИСЬ ВІД НАСИЛЬСТВА

-        Попереджай батьків, куди, з ким ідеш, коли повернешся.

-         Не заходь у підвали, підсобні приміщення, у машини.

-         Якщо ти десь затримався, передзвони батькам, попроси, щоб тебе зустріли.

-         Постарайся, щоб твій маршрут проходив не через ліс, парк.

-         Якщо тобі здалося, що тебе хтось переслідує, перейди на іншу сторону, зайди в магазин, звернись до дорослих.

-         Якщо тебе зупинили і попросили показати дорогу, постарайся пояснити на словах, не сідаючи у машину.

-         Якщо незнайома людина відрекомендувалась другом твоїх батьків, не спіши запрошувати її додому, попроси зачекати їх приходу на вулиці.

-         Якщо при вході у під'їзд ти помітив незнайомців, зачекай, доки хто-небудь із сусідів не ввійде разом з тобою. Не входь в ліфт разом з незнайомими,

 

-         Давайте підсумуємо сказане і створимо пам’ятку « Як вберегтися від насильства»

У кожного на парті  на кольоровому папері лежить написане правило , по одному учневі вийдіть прочитайте його і прикріпить до пам’ятки.

( фіолетовий, синій, голубий, зелений, жовтий, оранжевий, червоний)

-         Що у нас вийшло?

-         А що таке веселка ( міст між людьми і Богом)

-          Ви ж знаєте , що ми своїми вчинками наближаємося або ж віддаляємося від Бога.

-         На веселці ви бачите різні кольори  і кожний колір щось означає: червоний – любов, зелений – життя, а синій колір  - колір синців ,  вважається кольором боротьби з  насиллям.

  З того часу 25 листопада ми відзначаємо міжнародний день боротьби з насиллям.

 - Вас захищає держава та закони. Прочитайте, які правові документи, захищають ваші права.

1959 р. - Декларація прав дитини

1982 р. - Конвенція ООН про права дитини.

1991 р. - Україна підписала Конвенцію ООН про права дитини і зобов'язалася її виконувати

1991 р. - прийнято Закон України про освіту

1996 р. - прийнято Конституцію України

2001 р. - прийнято Закон України «про охорону дитинства».

 

-         Якщо ж ви стали жертвою насилля, чи свідком вам потрібно звертатись :

-         До батьків

-          класного керівника

-         Шкільного психолога

-        Терміново телефонуйте 102

Їхні телефони ви можете знайти на памятках, які є у вас на партах.

11.  Бесіда

Нажаль, з проявами насильства  ми зустрічаємося  з вами дуже часто і в громадських місцях і в сім’ях  і в наших шкільних колективах.

Ми гостро реагуємо на біль і образи по відношенню до себе і не замічаємо, як кривдимо інших самі.

Трошки більше поваги, трошки менше образ,

Трошки більше добра,  трошки менше зла,

Трошки більше любові,трошки менше ненависті,

Трошки більше радості,трошки менше  горя і сліз.

Треба навчитися  розуміти людей, любити їх, прощати і ставитися до них неупереджено. Нехай вони в чомусь і відрізняються від нас. Треба навчитися розуміти  людей і вибачати їм, ставитися до інших так, якби ви хотіли, щоб ставилися до вас.

12. Памятай, що не можна і самому проявляти насильство проти інших. Тому пропоную познайомитись з "колом вибору" вирішення будь - якої ситуації

13. Підсумок

Тому викиньте із своїх сердець ненависть, зверхність, байдужість. І тоді  вас, щирих, добрих, сердечних всі любитимуть і поважатимуть, і світ стане кращим. Часом досить однієї лагідної посмішки, одного сонячного промінчика, одного дотику руки, однієї ласки. Так мало треба, щоб зробити щасливими тих хто є поруч з нами. То чому ми цього не робимо? Давайте подаруємо один одному  привітну посмішку і крапельку доброти …                                                                                                                                  




У класі пройшла літературна гра "У світі казок"

  Дітям потрібно було прочитати такі казки:

  • "Півник і двоє мишенят"
  • "Пан Коцький"
  • "Солом яний бичок"
  • "Коза - дереза"
Команда переможців була нагороджена "Подяками".
Сімонян Асмік
Варванський Марко-Северин
Глушкова Вероніка
Лещенко Анна
Підгородецький Мирон
Гатенюк Марко






«Бій  під  Крутами   (вшанування  пам’яті  юнаків, які героїчно загинули у бою  під Крутами  29 січня 1918 року)»
Мета заходу:

Æ  формування  в учнів почуття  патріотизму, любові до свого народу, його історії та героїчного минулого;

Æ  формування й розвиток мотивації, спрямованої на підготовку до захисту Вітчизни, на прикладі подвигу однолітків;

Æ  формування інтересу до літератури про бій під Крутами.


Обладнання:

P фотоматеріали  та документи: 
@ 22 січня 1918 р. Наказ  особливого коменданта м.Києва   М.Ковенка  та голови Українського революційного комітету гарнізону М.Києва Березняка про організацію добровільного українського війська;
@ бій під  Крутами. 29 (16).01.1918 р.  Схема бою;
@ список встановлених учасників бою під Крутами;
@ 5 березня 1918 р. Наказ  про створення  слідчої  комісії  для зясування  обставин бою з більшовиками під Крутами;
@ 19 березня 1918 р.  Інформація  газети «Нова Рада» про похорон студентів-січовиків;
@ 1918 р. Похорони загиблих під Крутами студентів;
@ 1956 р. Оголошення про святкову академію з нагоди річниці бою під Крутами;
@ набір пам’ятних марок, випущених до 33-річниці битви під Крутами Підпільною Поштою України;
@ «За  волю України. Полеглим синам в бороні під Крутами» - київський плакат 1918 р.;
@ пам’ятна монета, номіналом у 2 гривні, присвячена бою під Крутами.


І  згадую  чомусь я мимоволі
Великих лицарів своїх;
Лежать вони покинутими в полі
І без хрестів могили їх.
О.Олесь

   У пам’яті кількох народів зберігається історія про 300 героїв, що загинули, захищаючи свою землю від нападників. У давніх греків це були 300 спартанців при Фермопілах, у грузинів – 300 арагвійців на підступах до Тбілісі, а в українців – 300 козаків під Берестечком та 300 юнаків під Крутами.

  У бою під Крутами полягли київські студенти й учні, що 1918-го стали на захист незалежності своєї Вітчизни.

  Поїзди, проходячи повз цю маленьку станцію, стишують хід, а в день, коли сталася трагедія, тривожно сигналять... Немов будять приспану й присипану порохом забуття за часів СРСР нашу пам’ять про тих, хто поклав голову в цих полях, захищаючи незалежність молодої Української держави. Передчасно зів’ялий цвіт, юні романтики...

  Не наважуючись зустріти ворога у Бахмачі, де перебувало до 2 тис. по-більшовицькому налаштованих робітників, Аверкій Гончаренко наказав відступити до залізничної станції Крути і зайняти оборону. Туди вони дісталися вже 28 січня 1918 р. Позиції, розташовані за кілька сотень метрів від самої станції, були непогано підготовлені для бою.
  На правому фланзі вони мали штучну перешкоду — насип залізничної колії, на лівому — студентська сотня в складі вже наявного там загону почала риття окопів і спорудження земляних укріплень. Командувач загону в Бахмачі Аверкій Гончаренко мав у своєму розпорядженні 4 сотні бійців, переважно студентів та юнкерів. Студентський курінь був поділений на чотири чоти (взводи) по 28-30 чол. Три з них зайняли позиції в окопах, четверта, що складалася з наймолодших та тих, хто не вмів стріляти, перебувала у резерві.
  16 (29) січня 1918 року на залізничній станції поблизу селища Крути за 130 кілометрів на північний-схід від Києва  розпочався  бій, який  тривав годин із 5 між 4-тисячною більшовицькою армією Михайла Муравйова та 300-ми київськими студентами, що захищали підступи до Києва.










  Загін матросів Ремньова потрапив під обстріл захисників Крут. З тилу їх підтримував ще й бронепоїзд і гармата, які здійснювали виїзди у тил наступаючому ворогові та вели їх обстріл. На залізничній платформі також була гармата сотника Лещенка, якою також стримували наступ більшовиків. Втрачаючи вбитих і поранених, більшовики вперто просувалися вперед. Їх гарматна батарея, що до часу стріляла не досить вдало, зосередила вогонь по українських позиціях. Бій тривав більше 5 годин, українці відбили кілька атак, під час яких понесли значні втрати. Приблизно у цей час на допомогу Ремньову почали надходити інші загони Муравйова (зокрема, 1-й Петроградський загін), а з боку Чернігівської колії підійшов ворожий бронепоїзд і почав обстріл обороняючих з тилу.
  Тим часом, за свідченням очевидців, у студентів та юнкерів почали кінчатися набої і скінчилися снаряди для гармати. Наступаючі загони росіян почали обходити позиції обороняючих з лівого флангу — настала небезпека оточення і юнкери зі студентами почали відхід в напрямку Києва. Більшості вдалося відступити на потязі, який їх чекав. Коло станції Бобрик знаходився більший загін під керуванням Симона Петлюри, але отримавши звістку про повстання на заводі Арсенал Петлюра рушив на Київ, оскільки на його думку найбільша небезпека була якраз там.
  Юнкери відступали під прикриттям насипу, а у студентів спереду і позаду була відкрита місцевість. Командир студентської сотні сотник Омельченко вирішив спочатку багнетною атакою відбити ворога, а вже потім відступати. Атака виявилася невдалою, адже юнакам протистояли професійні вояки. Сотня понесла втрати, загинув і сам Омельченко. Допомога резерву не дала більшовикам оточити та знищити студентів. Забравши вбитих і поранених, українське військо відходило до ешелону. Росіяни, або не хотіли, або, швидше за все, не могли наздогнати основні сили і продовжувати наступ на Київ того ж дня — залізницю заздалегідь розібрали ще в Крутах.
  Коли близько 17 години зібралися усі українські підрозділи, виявилося, що не вистачає однієї чоти студентів, що стояла найближче до станції: у сум'ятті битви в полон потрапив розвідувальний взвод (близько 30 чоловік). Відступаючи у сутінках, студенти втратили орієнтир та вийшли прямо на станцію Крути, вже зайняту червоногвардійцями. Один із більшовицьких командирів Єгор Попов втратив рівновагу, коли дізнався, що втрати склали не менше 300 чоловік. Щоби якось їх компенсувати, він наказав ліквідувати полонених. За свідченнями очевидців з 27 студентів спочатку знущалися, а потім розстріляли.Учень 7-го класу Пипський перед розстрілом перший почав співати «Ще не вмерла Україна» і всі інші студенти підтримали спів. Після розстрілу місцевим жителям деякий час забороняли ховати тіла померлих.
  Існувало багато версій, чому сталися трагічні події під Крутами. У загибелі студентів звинувачували керівництво українських збройних сил, яке кинуло їх напризволяще перед загрозою сильного і небезпечного ворога. Останні розвідки доводять, що командування армії УНР розуміло стратегічну важливість оборони бахмацького напряму. Туди передбачалося відправити частину Гайдамацього кошу Слобідської України на чолі з Симоном Петлюрою, але ці плани зазнали краху через січневі події у Києві.
  Трагічна загибель студентського куреня під Крутами стала символом патріотизму і жертовності у боротьбі за незалежну Україну. Вже в березні 1918 року, після підписання більшовиками Брестської мирної угоди і з поверненням уряду УНР до Києва, за рішенням Центральної Ради від 19 березня 1918 року було вирішено урочисто Символічна могила і дерев'яний хрест крутян на Аскольдовій могилі у Києвіперепоховати полеглих студентів на Аскольдовій могилі у Києві. Тіла 27 вояків-студентів було перевезено до Києва, де відбулася громадська жалоба і поховання. На церемонії виступив Михайло Грушевський, який назвав цей вчинок київської молоді героїчним. Протягом десятиліть існували різні суперечливі трактування перебігу подій і кількості загиблих — від декількох до декількох сотень. Наприклад Павло Тичина присвятив свій вірш «Пам'яті тридцяти»:
    На Аскольдовій могилі
    Поховали їх —
    Тридцять мучнів-українців,
    Славних молодих...

    На Аскольдовій могилі
    Український цвіт! —
    По кривавій по дорозі
    Нам іти у світ.

    На кого посміла знятись
    Зрадницька рука?
    Квітне сонце, — грає вітер
    І Дніпро-ріка...

    На кого завзявся воїн?
    Боже, покарай!
    Понад все вони любили
    Свій коханий край.

    Вмерли в Новім Заповіті
    З славою святих.
    На Аскольдовій Могилі
    Поховали їх.

            Павло Тичина, 1918 рік
  До нашого часу збереглися тільки імена тих, хто був похований на Аскольдовій могилі
·         Сотник Андрій Омельченко
·         Володимир Шульгин
·         Лука Дмитренко
·         Микола Лизогуб
·         Олександр Попович
·         Андріїв
·         Божко-Божинський
·         Ізидор Курик
·         Олександр Шерстюк
·         Головощук
·         Чижів
·         Кирик
·         Андрій Соколовський
·         Микола Корпан
·         М.Ганькевич
·         Євген Тарнавський
·         Гнаткевич
  • Пипський
Вшануємо пам'ять загиблих хвилиною мовчання.

У 80-ті роковини бою монетним двором випущено в обіг пам'ятну гривню.











  Подвиг українських юнаків під Крутами, що своєю кров’ю окропили святу землю в боротьбі за волю України, навічно залишиться в історії як символ національної честі...
  Вони - студенти, курсанти, школярі - виявилися у своєму патріотизмові вище за класові інтереси і, коли постала потреба, без вагань віддали молоде життя в ім'я волі свого народу.

  В масштабах всесвітньої історії ця битва зовсім невеличка. Вона не є зразком військового мистецтва. Просто це - символ нескореного духу нашої нації.
Вічна слава героям Крут!


Проведено виховну годину:День Соборності України. 

ДО ДНЯ СОБОРНОСТІ УКРАЇНИ
Виховна година "До Дня соборності України" (для учнів початкових класів)
Мета: закріпити знання учнів про Україну, соборність країни,її символи, традиції, впроваджувати елементи естетичного виховання, культури
спілкування;
розвивати українське мовлення, культуру поведінки;
виховувати любов і повагу до своєї Батьківщини України,її символів, традицій, обрядів.
(звучить пісня про Україну «Засміється сонце»)
-Ми живемо в Україні, в країні яка багата своєю історією, надбаннями, краєвидами, мелодійною музикою, милозвучною мовою.
Україна – рідний край, золота чарівна сторона. Скільки ніжних, лагідних слів придумали люди, щоб висловити свою гарячу любов до рідного краю.
 Україна – це  щирий та працьовитий народ.
-Україна - це безкраї лани пшениці, квітучі поля льону, вишневі сади. Це гори Карпати і шахти Донбасу.
-Це широкий Дніпро - Славутич, який несе свої води в Чорне море.
(Звучить пісня «Мій рідний край»)
Багата і складна історія нашої держави.
·      Так трапилось, що на протязі багатьох століть  розвитку Україна не мала власної державності і єдиної території. Українські землі в різні періоди належали багатьом державам: найбільше Литві, Речі Посполитій, а потім Польщі, Австро-Угорщині, а згодом Румунії та Чехословаччині.
·      На період першої світової війни вся Наддніпрянщина належала Росії, а Західна Україна – Угорщині. Але одним з наслідків першої світової війни був розвал двох найбільших імперій Європи: Російської та Австро-Угорської. Відтоді  розпочалося державне відродження України.
·      У  1917 р. У Наддніпрянській Україні розпочалася національна революція. В результаті неї було  проголошено створення Української Народної Республіки (УНР) та обрано першого президента Михайла Грушевського.    
Подібні процеси відбувалися і в Галичині.  Згодом, у жовтні 1918 року, була  проголошена Західно - Українська народна Держава на території Галичини, Північної Буковини та Закарпаття. Головою Ради став Євген Петрушевич.
·     А  вже через рік ,22 січня 1919 р., у Києві відбулось урочисте проголошення злуки  Західно-Української Народної Республіки в єдину соборну Українську Народну Республіку.
Відбувалося це на святково прибраній Софійській площі в Києві. Її заповнили десятки тисяч жителів. 
„...Віднині воєдино зливаються століттями відірвані одна від одної частини єдиної України. ЗУНР і Наддніпрянська Велика Україна.  Здійснилися віковічні мрії, якими жили і за які вмирали кращі сини України. Віднині є одна незалежна Українська Народна Республіка, віднині український народ, увільнений могутнім поривом своїх власних сил, має тепер змогу з’єднати всі змагання своїх синів для утворення нероздільної незалежної української держави на добро і на щастя робочого люду”.
Перегляд  відероліка  «Соборність України»
Відбулося об’єднання українських земель, а разом з тим - українських традицій, звичаїв, мови, що мало велике історичне значення для українського народу.
  Державним Гербом Соборної України став тризуб. Отже, віковічні мрії Українського народу здійснилися. Україна стала єдиною (соборною) державою.
Любіть Україну, як сонце, любіть,
як вітер, і трави, і води…
В годину щасливу і в радості мить,
любіть у годину негоди.
Любіть Україну у сні й наяву,
вишневу свою Україну,
красу її, вічно живу і нову,
і мову її солов’їну.
 Мова – це душа народу. Найдорожче для людини – це думка, а вся солодкість думки в рідній мові.
Пропоную вам 1 конкурс, який  присвячується саме мові.
Учасникам потрібно перекласти фрази з російської мови на українську.
-Я учусь в школе.
-Мы научились читать и считать.
-Ответить хочешь, не кричи.
-На перемене,отдыхай.
-Рисовать цветными карандашами.
-Дни недели.
-Воскресенье.
-Час.
-Минута.
У кожного народу є свої свята та традиції, і український народ не став винятком.
ІІ конкурс « Народні свята».
Свято проводів зими називається – масляна. А як називається свято зустрічі  весни?
1) Новий рік
2) Стрітення
3) Покрова
Знак весняного відродження сонця – уособлення творчих сил природи – це…
1) Тризубець
2) Писанка
3) Герб
На яке свято жінки плетуть вінки та пускають їх на воду?
1) Івана – Купала
2) Різдво
3) Стрітення
Вертеп – це….
1) Пристрій для прядіння
2) Обрядова форма українського театру
3) Назва вітряка
 Народна мудрість- є наставником усіх, хто вчиться і хоче бути освіченою людиною.
Продовжує нашу конкурс « ЗакІнчити прислів"я чи приказку»
Не кажи: «Не вмію!», а кажи … ( навчусь)
Хочеш їсти калачі - ….( не сиди на печі)
Правда і в морі не втоне, і в вогні( не згорить)
Зробив діло – …( гуляй сміло)
З ручаїв – ріки, з книжок …( знання)
Брехуна впізнаєш по очах, а осла ( по вухах)
У страху … ( очі великі)
Не хвались, а …( вчись)
Без охоти, нема … ( роботи)
Розум без книги, як птах…( без крил)
 Прагніть щоб ваша мова була емоційною, образною, багатою. А такою її роблять фразеологізми, прислів’я,приказки, що втілюють досвід всього народу.
«Шкода тієї дитини, яка змалечку не знала казки», - писала С.Русова.
Наступний конкурс «Чи знаєш ти казку? Я вам зачитую уривок з української народної казки , ви повинні вгадати її назву.
-«А мишенят і кликати не треба, вони сиділи за столом…» ( «Колосок»)
- «Мій котику, мій братику! Несе мене лисиця за крутії гори, за бистрі води…» («Котик і півник»)
- «Діду, діду, бичок наш ведмедя привів, іди його вбий! Дід вскочив, віддер ведмедя…» («Солом’яний бичок»)
- «А козенята йому і кажуть. Ні ти не наша мама…» («Вовк і семеро козенят»)
-«Від дідуся втік, від бабусі втік і від тебе втечу…» («Колобок»)
1. Яку нагороду за подвиг обіцяють казкові королі героям? ( пів царства)
2. Як називається літальний апарат, на якому жінка вперше піднялась в небо? ( мітла).
3. Як називається інструмент для шиття, на кінчику якого міститься смертельна небезпека для казкового героя? (голка)
4. В якого казкового героя три голови ? ( Змій Горинич)
5. Яка була зброя у Котигорошка? ( булава)
6. Якою горючею суммішю був вимазаний бичок? ( смолою)
7. Ким доводиться лисичка - вовчику – братику?( сестричкою)
8. Що розбила мишка своїм хвостиком? ( яєчко)
9. Який письменник написав казку «Колобок» (народ)
Соборність та Свобода Української держави - одвічна мрія, яку плекав народ протягом усієї історії боротьби за незалежну Україну. Лише соборна, незалежна і вільна Україна має шанс увійти до спільноти процвітаючих країн як рівноправний партнер .
Підведення підсумків:
1. Назвіть один із найдавніших знаків, який є гербом України. (Тризуб)
2. Коли було прийнято постанову про Державний прапор України і якого він кольору?   (28 січня 1992 p., жовто-блакитний)
 3.  Як називається Гімн України?     ("Ще не вмерла Україна")
 4. Хто є автором слів Гімну України?    (Павло Чубинський)
 5. Назвіть український Національний герб.  (Тризуб)
6. Назвіть найбільшу святиню українського народу в музичній символіці. (Гімн)
7.  Назвіть композитора, який вірш П. Чубинського поклав на музику, цей твір невдовзі став гімном.  (Михайло Вербицький)
Вчитель: Діти , давайте всі разом візьмемось за руки, підтримуючи ідеї соборної української держави, та заспіваємо гімн України.(співаємо гімн)
Звучить пісня "Любо,Україна!"











Немає коментарів:

Дописати коментар